“Törj ki a csendből…”hangzott a népszerű dal Oláh Gergő előadásában, 2021. szeptember 14-én a Hevesi József Tagiskolában, egy motivációs előadás keretében. A program az NTP-KTK-20-B-0007 pályázat formájában zajlott, aminek célja volt egy híres roma származású személlyel való találkozás, aki példaképként áll a tanulók előtt.
A találkozó meglepetés volt az iskola tanulóinak, nevelőinek. Nagy örömünkre szolgált, hogy Gergő elfogadta meghívásunkat. A motivációs előadásában mesélt az iskolás éveiről, a szüleiről. Elmondta, hogy milyen sokat jelentett számára a családi háttér, a szülei támogatása, akik látták benne a zenei tehetséget. Kiemelte a kitartó munka, a tanulás fontosságát, amivel elérhetjük céljainkat. Példaként említette gyermekeit, akik sportolással, olvasással fejlesztik tudásukat, töltik hasznosan a szabadidejüket.
A beszélgetéseket ismert dalai eléneklésével tette színesebbé, emlékezetessé. Közvetlen személyével, az inspiráló gondolataival maradandó élményt jelentett az iskola tanulói és nevelői számára.
Köszönjük!
A Hevesi Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Hevesi József Tagiskolájának Tehetségműhely-vezetői immár ötödik alkalommal valósítanak meg -a Nemzeti Tehetségprogram által kiírt- pályázatokat. A 2020/21-es és 2021/22-es tanévben az NTP-KTK-20-B-0007 és NTP-SFT-20-0023 elnevezésű projekt programjai zajlanak.
Az NTP-KTK-20-B pályázat
1 000 000 forint keretösszegben, roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok számára szervezett, 60 órás, tanórán kívüli, integrált környezetben megvalósuló, komplex tehetséggondozó program, amely a Komplex Tehetségműhely 2 nevelőjének vezetésével és 8 tehetségígérettel valósul meg. A projekt a „Mi leszek, ha nagy leszek?” elnevezést kapta. Célja a tehetségígéreteink pályaorientációjának előkészítése komplex tevékenységekkel a korosztály életkori sajátosságaihoz igazodva, játékos formában, kreatív foglalkozásokkal. Az iskolán kívüli programokkal azokat a munkalehetőségeket kívánjuk megmutatni, ami közvetlen tapasztalatszerzésre, és a későbbi pályaválasztásra ad lehetőséget. Tanulóink egynapos kiránduláson ismerhetik meg a különböző, hagyományos mesterségeket múzeumpedagógiai foglalkozás keretében. A foglalkozások megvalósítása munkaterv szerint történik, és a megnyert összegből eszközbeszerzésre is sor kerül. Például: Lego készlet, társasjátékok, paravánok, tároló szekrény, lamináló gép. A pályázat lehetőséget ad a diákoknak étteremben való étkezésre, híres roma emberrel való találkozásra.
Az NTP-TFJ-18 pályázat „ A cél: Győzelem!” elnevezéssel valósul meg, 1 250 000 forint megnyert összeggel, 3 nevelő vezetésével és 8 tanuló részvételével. A komplex foglalkozások létrehozásával célunk, hogy a tehetséges, hátrányos helyzetű, sportoló tanulóinkat mentálisan felkészítsük a versenyhelyzetekből adódó szorongás kezelésére, hozzásegítsük őket a bennük lévő értékek megismeréséhez, önbecsülésük fejlesztéséhez. A bemutatókkal, online beszélgetéssel, versenyek levezetésével határozott fellépés, önbizalomerősítés és a digitális kompetenciák bővítése történik. Az iskolán kívüli foglalkozásokkal kapcsolatteremtés, ismeretszerzés lehetőségeit nyújtjuk. Az egyéni fejlesztésen túl, az együttműködési készségüket is fejleszteni kívánjuk. A munkaterv szerinti foglalkozások sikeres megvalósítása eszközök beszerzésével, és külső helyszíneken történő programok megvalósításával történik. Így beszerzésre kerülnek kerékpárok, sportfelszerelések, hátizsákok, társasjátékok, Beebot-robotok. Kirándulnak tanulóink Budapestre, részt vesznek kerékpártúrán, úszásoktatáson. Találkozhatnak elismert roma származású sportolóval, és szűkebb környezetünk sikeres sportolóival, sport tehetségeivel. Szakemberek segítségével megismerhetik a meditáció és önismeret technikáit.
Mindkét pályázati megvalósulás kiemelkedően támogatja tehetségműhelyeink színvonalas, hatékony és eredményes működését. Hozzásegíti tehetségígéreteinket, hogy meg tudjanak fogalmazni egy önmagukról alkotott képet, felismerjék erősségeiket, gyenge pontjaikat és kialakuljon reális jövőképük.
Mezeiné Vass Ágnes
pályázati koordinátor