„Játsszunk együtt! – gondolkodás, stratégia, versenyzés táblajátékkal!” – A Hevesi József Tagiskola tehetségműhelyének nevelői immár ötödik alkalommal sikeresen pályáztak a Nemzeti Tehetségprogram által kiírt felhívásra. A 2019/2020-as tanévben KTK-19-B-0007 elnevezéssel került megvalósításra a program, mely roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok támogatását célozta meg. Munkatervükben az előző tanévben megismert táblajátékokról szerzett ismeretek bővítése került be, nagyobb hangsúlyt fektetve a gyakorlati tapasztalatszerzésre.
Az alábbiakban a program megvalósításáról számol be a projektgazda:
“A megnyert összeg 1.000 0000 forint, ami lehetőséget adott a táblajáték készletünk bővítésére, új matematikai-logikai társasjátékok-építőjátékok beszerzésére.
A 30 órás foglalkozásokon 12 kiemelkedő képességű, 5. és 6. évfolyamos tehetségígéret vehetett részt.
Az előző évi sakk folytatásaként, a gyerekek az elsajátított alapszabályokat elmélyítették és további taktikai lépéseket tanultak meg. Új játékként megismerték a Reversi-t, Quarto társasjátékot. Az alapjátékok megismerése után a bonyolultabb szabályrendszerrel is könnyen és élvezettel játszottak. A program keretében vásárolt hagyományos, táblás játék mellett új, modern elektronikus formában, tableten is kipróbálhatták megszerzett tudásukat. Nagy élmény jelentett a diákoknak a kültéri sakk-malom-dáma játékokkal való játszás.
A rövid játékidő ellenére fejlődött figyelmük tartóssága, kombinatív képességük, szociális kompetenciájuk. A MENSA által is díjazott játékok könnyű tanulhatóságuk miatt ideálisak ennek a korosztálynak.
Egy alkalommal meditációs mesét hallgattak meg. A feldolgozás után képzelőerejüket, kreativitásukat használva illusztrációt készítettek.
Felkerestük egykori diákunkat online formában, aki sakkban nagy sikereket ért el. A vele készített interjú során pozitív példát állítottunk a jelenlegi diákoknak.
A program része lett volna egy kirándulás az egri Csillagvizsgálóba, amely sajnos a járványhelyzet miatt meghiúsult, így az erre szánt összeget is kreatív építőjátékok beszerzésére használtuk fel.
A pályázat lehetőséget adott további táblajátékok vásárlására, melyekkel az iskola többi tanulója is játszhat a jövőben. Így minden diák részesül a pályázat adta nagyszerű tanulási és szórakozási lehetőségekből.
A pályázat sikerességét bizonyítja, a házibajnokságok, melyet a nagy érdeklődésre való tekintettel jövő évben is meg szeretnénk szervezni. A tanulók a pályázat során megszerzett ismereteket a tanórán is sikerrel alkalmaznak, hozzájárulva a matematika eredményeikhez.”