Magyarország Kormánya a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt (NHKV Zrt.) létrehozásával a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzését, a hatékony hulladékgazdálkodási rendszer kialakítását, továbbá a magyar és uniós környezetvédelmi szabályok maradéktalan érvényesítését tűzte ki célul.
E célok elérése érdekében az NHKV Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díj beszedésének jogosultja. A
hulladékgazdálkodási rendszer átalakítása mára lezárult, ennek köszönhetően a hulladékszállítási közszolgáltatási díj pontos beszedését lehetővé tevő informatikai rendszer is működik.
Az NHKV Zrt. célja a díjhátralékok és a lakosság terheinek csökkentése. Az ingatlanhasználók túlnyomó többsége az NHKV Zrt. hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjra vonatkozó számláját a számlán feltüntetett határidőig kiegyenlítette. A lakosság töredéke azonban, bizonyára a változások és átalakítások miatt egyes esetekben nem megfelelő időben teljesítette a számlán jelölt kötelezettségeit. Mindazonáltal a lakosság fizetési kötelezettsége
fennáll, de az NHKV Zrt. az elmúlt időszakban felhalmozott tartozásokra késedelmi kamatot nem számít fel.
Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében közbeszerzési eljárást folytatott le, amelynek eredményeként 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot [Konzorcium vezetője: Díjbeszedő Holding Zrt. (1117 Budapest, Budafoki út 107-109), konzorcium tagja: PEPP AND CARS Kft. (4233 Balkány, Kállói út 2. A. ép)] bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.
A konzorcium alvállalkozója Heves megyében az EASY TO TRAIN Kft. (3124 Cered, Ady Endre út 1.)
A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében. Fontos kiemelni, hogy a személyes felkeresés elmulasztása nem jár azonnal a végrehajtási eljárás megindításával.
Amennyiben a személyes felkeresés alkalmával a díjbeszedő nem találja a megadott címen az ingatlanhasználót, úgy értesíti az újabb látogatás időpontjáról, amelynek során lehetőség van a befizetés realizálására.
A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, a számla teljes összegének átvételére – részteljesítésre ez alkalommal nincs mód. A díjbeszedő a készpénz átvételét a Beszedési értesítőn aláírásával igazolja, amelyet az ingatlanhasználó részére ad át.
A díjbeszedőknél a személyes felkeresés során lehetőség nyílik a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételével kapcsolatos változások (pl. ingatlanhasználó adatainak változása) bejelentésére, díjbeszedők általi rögzítésére is, ezek további feldolgozását az NHKV Zrt. a megkötött szerződéses partnerek és a közszolgáltatók bevonásával biztosítja. A díjbeszedők emellett felvilágosítást adnak a további ügyintézéssel kapcsolatos teendőkről is.
Az egyes településeken a díjbeszedést ellátó megbízottak személyéről az NHKV Zrt. megbízásából a konzorciumi partnerek tájékoztatják a települési önkormányzatokat is.