Egyre népszerűbb az internetes vásárlás, és egyre több az Európai Unión kívülről szállított küldemény is. Hogy a megrendelt áruk gyorsan és biztosan célba érjenek, elengedhetetlen a pontos adminisztráció. A biztonságos rendeléshez nyújt segítséget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes oldalának új információs felülete.
A NAV tapasztalatai szerint egyre többen rendelnek valamilyen árut különböző internetes portálokon keresztül. Az áruszállításhoz legtöbben valamilyen postai szolgáltatót vesznek igénybe, a postaforgalomban érkező küldeményeket a Magyar Posta Zrt. kezeli.
Mielőtt valaki leadja internetes rendelését, fontos tájékozódnia az adó- és vámjogszabályokról, az esetlegesen fizetendő vámokról és egyéb közterhekről. Alapvető információ, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy unión kívüli országból szállítják-e. Gyakran ugyanis az Európai Unió valamely tagállamából rendelt áru gyártási, raktározási helye Európai Unión kívüli ország, ezért az árut az Európai Unióba történő beérkezéskor vámkezeltetni kell. Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint a postai szolgáltató adminisztrációs díjával járhat.
Ha a küldeményhez kapcsolódó adatok pontatlanok, hiányosak, a szükségesnél tovább tart a kézbesítés. Ezért a NAV, internetes oldalán új felületet hozott létre, amely a megrendelés legfontosabb tudnivalóiról szól. A https://www.nav.gov.hu/nav/internetes_vasarlas linken olvasható információk segítenek abban, hogy a megrendelő a lehető leggyorsabban megkapja a szállítmányt, és még annak megrendelése előtt ki tudja számolni, milyen költségekkel jár az EU-n kívüli országokból érkező árucikkek internetes vásárlása.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Dr. Paskujné Pifkó Mónika
sajtóreferens
06/36-522-657; 06/30-475-8968
eger.sajto@nav.gov.hu