VÉDJEGY – A magyar termékeket három megjelölés alapján lehet azonosítani.
Online kampány indult a magyar termékek népszerűsítéséért. A kampány szervezői szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy válasszanak magyar termékeket többek között azért, mert így munkahelyeket teremtenek, óvják a környezetet, és sok esetben egészségesebb termékekhez is hozzájuthatnak.
A magyar termékeket a megjelölés alapján lehet beazonosítani, jelenleg 3500 terméken található meg a jelölések valamelyike. A fogyasztók három szimbólummal találkozhatnak.
Az első a „magyar termék”, amelynek minden összetevője hazánkban készült, és magát a gyártást is magyarországi székhelyű cég végezte.
A második a „hazai termék”, az ilyen megjelöléssel akkor találkozhatunk, ha az összetevők több mint fele magyar, emellett hazánkban készült.
Szintén jelölik az importalapanyagokból, de Magyarországon készült termékeket. A várakozások szerint az élelmiszerek minőségbeli eltérése kapcsán a jövőben még fontosabb szerepet kaphatnak a hazai termékek. Az európai uniós élelmiszer-biztonsági irányelvek rendkívül szigorúak, de sok termékcsoportnál a magyar szabályozás még ennél is erősebb.