Sikeresen befejeződött a “Lássuk a folytatást!” címmel meghirdetett országos vizuális verseny, amelyre 29 általános iskolából több mint 200 pályamű érkezett. A kétfordulós versenyre beküldött alkotásokat három korcsoportban értékelte a zsűri, majd helyezésekre és különdíjakra tett javaslatot. A pályázaton a Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Óvoda diákja, Mátyás Boglárka szerepelt kiemelkedően, az 5-6. évfolyamos indulók között második helyezést ért el. Felkészítő pedagógus: Bolyhos Izabella.
Az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorlóiskola és Pedagógiai Intézet a Művelt Ifjúságért Alapítvány támogatásával hirdetett komplex vizuális művészeti versenyt az általános iskolák alsó és felső tagozatú évfolyamain tanuló diákok számára.
A kétfordulós, tematikus verseny célja a vizuális művészetek, a vizuális kultúra tantárgy tágabb értelmezésének ösztönzése, a vizuális kifejezés műfaji határainak kiterjesztése, s azon fiatal tehetségek felkutatása, akik a világról alkotott gondolataikat a hagyományos rajzolás-festésen kívül újszerű technikákkal és eszközökkel is ki tudják fejezni.
“A mi korcsoportunkban az első téma az volt, hogy megadták Marc Chagall egyik festményének a részletét, amit ki kellett egészíteni a saját elképzelésünk alapján: Lássuk a folytatást! – ezért is adták ezt a címet. A második feladatnál pedig egy közös mesét írt mindenki, aki bejutott a második fordulóba. Amilyen mondattal folytattuk a mesét, olyan részletet kellett lerajzolnunk” – tájékoztatott Bogi a pályázatról.
“Térben és időben csupán egy-egy kis részletét érzékeljük a körülöttünk lévő világnak. A látvány értelmezéséhez, a jelenségek, történések magyarázatához legtöbbször meglévő ismereteinket használjuk fel, de az eredmény sokkal gazdagabb, ha a képzelőerőnk, a fantáziánk is szerepet kaphat. Így van ez a műalkotások esetében is. A művészek nem mindig fedik fel alkotásaik jelentését, s ránk – ismereteinkre, vagy képzeletünkre – bízzák azok értelmezését. Ha pedig egy műalkotásnak csak kiragadott részletét látjuk, annak a fantáziánk által való képi folytatása, kiegészítése minden esetben más és más lesz” -lehetett olvasni a pályázati kiírásban.
A verseny feladatai mindhárom korcsoportban műalkotások befogadásához és értelmezéséhez kapcsolódtak. Ezek részletei alapján, mindenkinek a fantáziája segítségével kellett – szabadon választott technikával – új művet alkotni, de úgy, hogy az NE a művész eredeti szándékát tükrözze, vagy jelenítse meg! A pályázat kiírói egyedi, kreatív megoldásokat, saját tanulói munkákat vártak.
Az első fordulóra beküldött pályamunkák értékelése után korcsoportonként 30-30 versenyző került a döntőbe. A döntő feladatainak értékelése után – a két forduló eredményeinek összesítésével – a zsűri korcsoportonként 3-3 helyezést, valamint különdíjakat ítélt meg.
A verseny zárása, értékelése és eredményhirdetése egy videóüzenetben az alábbi képre kattintva érhető el.