A Hevesi Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Hevesi József Tagiskola tehetségműhelyeinek nevelői immár negyedik alkalommal sikeresen pályáztak a Nemzeti Tehetségprogram által kiírt felhívásokra. A 2018/2019-es tanévben az NTP-KTK-18-B és NTP-TFJ-18 elnevezésű pályázatok kerültek megvalósításra.
Az NTP-KTK-18-B elnevezésű pályázat, 1 500 000 forint keretben, roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok számára szervezett, 60 órás, tanórán kívüli, integrált környezetben megvalósuló, komplex tehetséggondozó programot valósított meg a Logika-matematika Tehetségműhely 3 nevelőjének vezetésével és 12 tehetségígérettel. A projekt a „Több észt játékkal”, “Kismatematikusok matematikai logikájának fejlesztése táblajátékokkal” elnevezést kapta. Jelen pályázat megvalósításával cél volt, hogy a tehetségműhely keretében eddig elsajátított matematikai ismereteket a táblajátékok megismerésével tovább bővítsék, fejlesztve a logikus gondolkodást, kreativitást. A tanulók megismerkedtek a sakk, különböző malom, amőba, mancala, sudoku szabályokkal, és készítettek saját kezűleg játékot is.
A megismerés után egymással, tanuló-társaikkal, nevelőikkel, szülőkkel játszottak. Ellátogattak a Sakk Múzeumba, rejtvényfejtőkhöz, részt vettek önismereti műhelyfoglalkozáson, meditációs meséken keresztül koncentrációs képességeket fejlesztettek.
A pályázat keretében vendégünk volt Pisont István, harmincegyszeres válogatott labdarúgó, a Budapest Honvéd FC egykori játékosa. A jó hangulatú, motivációs beszélgetés során vendégünk mesélt arról, hogyan jutott el egy kis Békés megyei település ötgyermekes családjából Budapestre, előbb a Honvéd csapatába, majd a legjobb tizenegy közé, később pedig belga, izraeli, német labdarúgó klubokba.
Az NTP-TFJ-18 pályázat „ A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása” címmel került kiírásra. A megnyert 2 000 000 forinttal lehetőségünk nyílt, olyan eszközök, játékok, szakkönyvek beszerzésére, amelyek a tehetségműhelyek tárgyi környezetének, feltételének színvonalát növeli. Ezen eszközök segítik az érdeklődés, motiváció felkeltését, a tanulók kreativitásának fejlesztését. Változatos technikák alkalmazását, egy-egy téma sokoldalú feldolgozását teszi lehetővé. Olyan lehetőségeket teremt, amit eddigi tevékenységünk során, külső helyszínen tudtunk megvalósítani. A Nyelv-Mester Tehetségműhely bővült diktafonnal, aminek segítségével beszédfejlesztési gyakorlatok végzése, társasjátékokkal szókincs- és ismeret bővítése történik.
A Térbeli-vizuális Tehetségműhely tárgyi eszközkészletét gyarapítottuk állványos szövőkeret, szalagszövő eszközök beszerzésével, melyekkel a már ismert szövés technikáját tovább fejlesztjük. Asztali présgép megvásárlásával új technikai eljárás megismerésére nyílik lehetőség, linómetszeteket, papírnyomatokat készíthetünk.
Az Interperszonális Tehetségműhely keretében bábjátékkal, a nyilvános szereplésre való felkészítés, előadói rutin elérése a cél. Így bábok, a bábjáték kellékeinek beszerzésére került sor,amelyek az élményszerű előadás lehetőségét adják. A mikroportok az előadások színvonalát növelik.
Szakkönyvek beszerzésével hozzájárulunk a pedagógusok szakmai felkészüléséhez, új ismeretek megszerzéséhez.
Mindkét pályázati megvalósulás kiemelkedően segíti a tehetségműhelyeink színvonalas, hatékony és eredményes működését.
Mezeiné Vass Ágnes
pályázati koordinátor