A Körzeti Tagiskola szeretettel meghívja a leendő 1. osztályos tanulók szüleit nyílt óráira a kukucskáló napon. Az intézményben 2017. december 5-én, 8-10 óráig várják az érdeklődőket Jenaplan programmal tanuló osztályaikba.
Az 1.a-ban Nagyné Bácsi Johanna tart matematika órát 8-8.45-ig, majd 8.55-9.40-ig Bártfainé Tóth Erzsébet magyar nyelv és irodalom óráján vehetnek részt az 1.b. osztályban.
A Jenaplan megfelel a korigényeknek, közel áll a gyermekek világához, közelebb hozza a családot az iskolához, jól alkalmazható a meglévő iskolai keretek között. Ugyanarra a tantervi követelményre és ugyanarra a tankönyvre építi a tanító a munkát. Az óraszámok is a törvény által meghatározottak, az órák beosztása is a hagyományosan megszokotthoz igazodik.
A tapasztalataik azt mutatják, hogy a jénás osztályok tanulóinak fejlettebb a kommunikációs készsége, a kompetenciamérések eredményei és a továbbtanulási mutatók magasabb értékeket mutatnak, a középiskolák visszajelzései jók, az osztályközösségek fejlettebbek, a szülők és az iskola kapcsolata szorosabb.
A Jenaplan a gyerekek személyiségfejlődését előtérbe helyező módszer. Minden gyerek esélyt kap arra, hogy a saját képességei kibontakozzanak. Nincsenek elitosztályok, jó és gyenge csoportba beskatulyázott tanulók az osztályon belül, mindenki egyformán fontos, saját képességei szerint haladhat. A blokkórák lehetőséget adnak a képességek szerinti gyakorlásra, a tehetséggondozásra és a felzárkóztatásra.
A személyesen átélt, megismerésen alapuló munkát helyezi előtérbe, ehhez kapcsolódik a projektek megvalósítása. A projektoktatás azokat a képességeket, készségeket fejleszti, amelyeket a későbbiekben, akár felnőtt életükben is tudnak hasznosítani a gyerekek: ilyenek például az információgyűjtés, az információk szelektálása, az együttműködés, a tolerancia, egymás segítése. Az ünnepeknek is fontos szerepe van e módszerben. Műsorokat készítenek, együtt verselnek, énekelnek. Átélik az ünnepelt és az ünneplő szívet melengető érzését.
A gyermekek életkori sajátossága a játék iránti igénye. A Jenaplanban a játék nem a hagyományosan vett játékot jelenti, hanem az ismeret és gyakoroltatás során alkalmazott didaktikai játékot. Ezek alkalmazása nem idegen a napi tanítói gyakorlattól, de a jénás osztályban tanító pedagógus felé elvárásként jelentkezik ezek sokoldalú használata.
A Jenaplan erőssége a kommunikáció központú oktatás, melyet beszélgetésként tudatosít a gyerekben. Ennek előnyei akkor érezhetők igazán, amikor a félénkebb gyerek is megmer szólalni, mert megtanulja kifejezni gondolatait; amikor könnyebben és választékosabban fogalmaz írásban és szóban; amikor gördülékenyebb a szóbeli felelete például történelemből; amikor kiderül, hogy fejlett a beszédértése, mert megtanul figyelmesebben és „értőbben” hallgatni; amikor csökken a konfliktusok száma, mert megtanulják megbeszélni a problémát;
A kooperativitásra épülő csoportmunka és páros munka jellemző a jénás órákon. A csoportban/párokban különböző képességű tanulók vannak, ahol mindenkinek feladata van. Az órákon jól kialakult szabályrendszerrel biztosítják a zavartalan és gördülékeny munkavégzést. Az csoportmunka által a tanulók képesek együtt dolgozni társaikkal, képesek a másság elfogadására, türelmet és önfegyelmet tanulnak.
Ritmikus heti terv szerint folyik a nevelés-oktatás. Ezt a heti tervet megkapja a gyerek és szülő egyaránt. Második osztálytól sem szűnik meg a szöveges értékelés. A jegyek mellett a tanítók szövegesen is értékelik a gyerekeket. Ez lehetővé teszi az egyénre szabott fejlesztő hatású értékelés
A Jenaplan nyitott iskola, első sorban a szülők előtt. Szabad teret enged az iskola és szülők együttműködésének. A szülők többször bejöhetnek órákra, családi délutánok, közös ünneplések és kirándulások szervezését is lehetővé teszi. Ezek megkönnyítik a kapcsolattartást, egymás megismerését, a problémák feltérképezését, az együttműködést.
A Jenaplan módszerrel tanított tanulók szeretnek iskolába járni, képességeik jól fejlődnek, tanítási órákon sikerélményei vannak. A sokoldalúan fejlett személyiséggel rendelkező tanulók képessé válnak a felnőtt élet kihívásaihoz való rugalmas alkalmazkodásra.