A kormány fogyasztóvédelmi konzultációt indít, hogy megvédje a fogyasztókat a visszaélésekkel szemben; ha szigorításra van szükség, a kormány még inkább a fogyasztók érdekében fog fellépni – mondta a vasárnap kezdődött online konzultáció alkalmából a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Palóc André ismertette, a konzultáció legfontosabb három területe az üzletek árképzésével, az online kereskedelemben tapasztalható visszaélésekkel és a légitársaságok poggyászkezelésével kapcsolatos kérdések.
Elmondta, az üzletekben sokszor az a vásárló érzése, hogy összehangolt áremelések vannak, vagy egy akciós termék korábbi ára nem biztos, hogy igaz. Az online kereskedelemben sokszor nem a vásárolt termék és nem a rendelés szerint érkezik a vásárlóhoz, ezen kívül előfordulnak visszaélések a termék visszaküldésével kapcsolatban. A konzultáció foglalkozik a közműszolgáltatókkal, az ügyfélszolgálatok elérhetőségével, valamint a légiutasjogokkal.
A szóvivő szerint sokan jelezték, hogy a légitársaságoknál a poggyászért elkért díj többszöröse annak, mint amibe a repülés kerül.
Közölte, a 12 kérdésre csak online lehet válaszolni a fogyved.kormany.hu oldalon május 23-ig.
Kiemelte, a kormány minden konzultáció után cselekszik, lehet számítani arra, hogy ha egy irányba mutat az emberek véleménye, akkor az még ebben az évben megjelenik a szabályozásban, vagy a törvényhozás elé kerül.