2024. November 27. Virgil napja

Több évtized után felújított útszakaszon közelíthető meg Heves-Alatka – fotókkal

0

Szinte autópálya minőségű útszakaszt avattak szombaton Heves-Alatkán. A 3207-es jelű, Heves-Kál összekötő út felújítása közel 4 kilométeres hosszban a Magyar Falu Program révén, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában valósult meg. Az avatószalagot Szabó Zsolt országgyűlési képviselő, Szabó Zoltán a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Heves vármegyei igazgatója, Sveiczer Sándor polgármester és Lányi József, a választókörzet képviselője vágták át, ezzel ünnepélyesen forgalomba helyezve a felújított szakaszt. 

Az ünnepélyes átadón Szabó Zsolt, a térség országgyűlési képviselője köszöntötte a megjelenteket, kiemelve, hogy öröm az új úton végigmenni, és ez az alatkaiaknak talán a legfontosabb.

“Azt is fontos tudni, hogy az útszakasz a magyar kormány segítségével, a Heves vármegyei Közút saját kivitelezésében készült el. Általában nem szokott ilyen gyorsan megvalósulni egy-egy fejlesztés, de most a Jóisten velünk volt. Már épp ideje is, hiszen majdnem hatvan éve, 1965-ben volt utoljára rendbe téve ez az út. Bízunk benne, hogy nemsokára Kálig tudjuk folytatni a munkát. Bízunk benne, ez nem következik be. Szeretném elmondani, hogy építjük a Tarnaörs és Visznek közötti elmaradt szakaszt, Tarnabodon belterületi részt, továbbá a Tarnaszentmiklós és Pély közötti utat is” – húzta alá Szabó Zsolt.

Sveiczer Sándor, Heves polgármestere arról beszélt, hogy a szinte autópálya minőségben felújított út leginkább a helyi lakosok számára fontos, hiszen ők naponta használják munkába menet és a gyermekek iskolába szállítása során.

“A felújítás azt üzeni, hogy az Alatkán élők fontosak számunkra és a magyar kormány számára is. Már kérdezték tőlem, más utcák mikor lesznek készen, de apró lépésekkel tudunk fejlődni. Tele vagyunk tervekkel. Az elkövetkező időszakra is sok minden van a tarsolyunkban mind Heves, mind Alatka vonatkozásában – összegezte Sveiczer Sándor.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Heves vármegyei igazgatója, Szabó Zoltán azt emelte ki, hogy az út kora és állapota maximálisan indokolta a beavatkozást.

“A közel 60 évvel ezelőtti építés óta csak egy bitumenes felületi kezelést, egy úgynevezett felületi bevonatot kapott ez az útszakasz. Az építkezés során 4800 tonna aszfaltot és 1800 tonna padkaanyagot dolgoztak be a munkatársaink. A fedezetet a magyar kormány biztosította a részünkre 300 millió forint értékben – mondta Szabó Zoltán.

 

Hozzászólások lezárva.