Az adathalászok egyik kedvenc módszere, hogy telefonon a bank dolgozóinak adják ki magukat, és akár a kötelező adategyeztetésre hivatkozva, akár más ürüggyel kérik el az ügyfelektől a kártya- és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat. Abban az esetben, ha az ügyfél nem rendelkezik még internetbanki szerződéssel, köttetnek vele.
A csalók az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjait is elkérik az ügyfelektől, így szereznek jogtalanul rendelkezést az ügyfelek számlája és pénze felett.
A pénzintézetek azonban sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kérnak bizalmas banki adatokat, jelszavakat vagy PIN-kódokat.
Ajánlott, hogy…
- csak a megszokott módon lépjenek be az internetbank/mobilbanki felületre, semmiképp se sms-ben, e-mailben küldött link segítségével
- csak a hivatalos alkalmazásboltból töltsenek le alkalmazást, óvakodjanak az instant küldött linkektől
- legyen gyanús, ha magyartalan, rosszul megfogalmazott mondatokat tartalmaz az e-mailben, sms-ben kapott szöveg
- mindig ellenőrizék az sms vagy e-mail küldőjét, a honlap megbízhatóságát
- ha például egy meghiúsult tranzakció, vagy adategyeztetés miatt kérnek telefonon banki adatokat, kérdezzenek vissza olyat, amit csak a bank tudhat (pl. utolsó sikeres tranzakció), így leleplezhetőek a csalók
- online rendelésnél a házhozszállítási információkat érdemes a hivatalos oldalon ellenőrizni.