A nemzetközi (pl. görög, román) tapasztalatok rávilágítottak, hogy a növekvő ártranszparencia, a fogyasztói árak összehasonlíthatósága fokozza a versenyt, ami hosszú távon is mérséklő hatással lehet az árakra, illetve erősítheti a vásárlói tudatosságot.
Ezt figyelembe véve a munkacsoport és az online árfigyelő szolgáltatás célja, hogy a lakosság számára elérhetővé váljon egy olyan adatbázis, mely lehetővé teszi a fogyasztói árak alakulásának átlátható módon történő összehasonlítását, valamint megakadályozza a túlárazást, egyúttal jelentősen fokozza a piaci versenyt a hazai kiskereskedelelmi szektorban.
Az árfigyelés a tervek szerint első körben a kiskereskedelmi szektorban megjelenő élelmiszer-típusokra fog összpontosítani. A felek közös célja, hogy lehetőleg az év második negyedévének végére működjön az elektronikus árfigyelő-rendszer, amellyel újabb elemmel bővülhet a Kormány infláció elleni 20 elemből álló intézkedéscsomagja.
Forrás: MTI