Szeptember 1-jétől az MVM Next veszi át az egyetemes áramszolgáltatást az Elmű-ÉMÁSZ szolgáltatási területén. A szolgáltatóváltás miatt az ügyfélszolgálati elérhetőségek megváltoznak, illetve az ügyfeleknek több fontos változásra is érdemes felkészülniük. Ezeket a tudnivalókat gyűjtöttük össze.
Milyen váltás történik most?
Az Elmű-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal jóváhagyásával visszaadta villamos energia egyetemes szolgáltatási engedélyét, amely az ügyfelekre nézve azt jelenti, hogy a társasággal fennálló villamos energia vásárlási szerződésük 2021. augusztus 31-én megszűnik.
A FOLYAMATOS VILLAMOSENERGIA-ELLÁTÁS TOVÁBBRA IS ZAVARTALANUL BIZTOSÍTOTT, MIVEL A HIVATAL 2021. SZEPTEMBER 1-JÉTŐL ÚJ SZOLGÁLTATÓT JELÖLT KI. Az új egyetemes szolgáltató szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. lesz. A szeptember 1-jén esedékes szolgáltatóváltás a villamosenergia-ellátást nem érinti, illetve a villamos energia árára sincs hatással.
Hogyan érinti a szolgáltatóváltás a számlafizetést?
Az ügyfeleknek annak a szolgáltatónak kell minden számlát befizetniük, amely azt kiállította. Ez a részletfizetési megállapodásokra is érvényes, tehát ha az érintett még az Elmű-ÉMÁSZ-szal kötött ilyet, akkor a fennmaradó részleteket oda kell fizetnie. Fontos kiemelni, hogy ha kikapcsolják a szolgáltatást lejárt tartozás miatt, akkor a visszakapcsolást már az MVM Nextnél kell intézni a tartozás rendezése után, amit az Elmű-ÉMÁSZ felé kell kifizetni.
Hogyan érhető el a továbbiakban az ügyfélszolgálat?
Az ügyfélszolgálati elérhetőségek 2021. augusztus 31-ig változatlanok, tehát erre az időszakra vonatkozó ügyekkel, kérdésekkel, számlareklamációval kapcsolatban az ügyfeleknek továbbra is az Elmű-ÉMÁSZ-t kell keresniük. AZONBAN 2021. SZEPTEMBER 1-JÉTŐL A FELMERÜLŐ ÁRAMÜGYEKBEN AZ MVM NEXT ENERGIAKERESKEDELMI ZRT.-T KELL FELKERESNIE AZ ÉRINTETTNEK. Az ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem változik, de szeptember 1-jétől az MVM Next azokat más nyitvatartási időben üzemelteti majd. AZ ÁTÁLLÁS MIATT A MOBILAPPLIKÁCIÓ ÉS AZ ONLINE ÜGYFÉLSZOLGÁLAT AUGUSZTUS 28. ÉS SZEPTEMBER 1. REGGEL 8 KÖZÖTT NEM LESZ ELÉRHETŐ, ILLETVE AZ IRODÁK AUGUSZTUS 30-ÁN ÉS 31-ÉN ZÁRVA TARTANAK. Előzetes időpontfoglalás továbbra is szükséges lesz.
Mindemellett 2021. augusztus 28–31. között a telefonos ügyfélszolgálaton csak a következő ügyek lesznek intézhetők:
- előre fizetős mérő feltöltése,
- általános tájékoztatás,
- hibabejelentés.
Hogyan és meddig kell jelenteni a mérőóraállást?
A számlák kiegyenlítésével kapcsolatos szabály, hogy minden számlát annak a szolgáltatónak kell befizetni, amely azt kiállította. Tehát az Elmű-ÉMÁSZ-tól kapott számlákat szeptember 1. után is még a régi szolgáltató felé kell rendezni. Ugyanez érvényes a részletfizetési megállapodásokra is.
A váltás miatt az Elmű-ÉMÁSZ arra kéri az ügyfeleit, hogy A MINÉL PONTOSABB ELSZÁMOLÁS ÉRDEKÉBEN AUGUSZTUSBAN A MEGSZOKOTT MÓDON ADJÁK MAJD MEG MÉRŐÁLLÁSUKAT. Az érintett, zömében lakossági ügyfelek augusztus 31-i dátummal végszámlát kapnak majd.
2021. augusztus 28-án mérőállás-diktálásra kizárólag a telefonos ügyfélszolgálaton lesz lehetőség. Továbbá 2021. szeptember 1-7. között az online ügyfélszolgálaton és a mobilapplikáción nem lesz diktálási lehetőség.
Amennyiben az ügyfél rendelkezik online regisztrációval és használja az e-számla szolgáltatást, nincs teendője. Ha eddig elektronikus úton kapta számláit, továbbra is elektronikus formában tudja megtekinteni azokat az MVM Next online ügyfélszolgálatán szeptember 1-jétől. Az Elmű-ÉMÁSZ által kiállított eddigi számlák és a közeljövőben érkező végszámla a jelenlegi online ügyfélszolgálaton érhető el és fizethető be.