2024. November 30. András, Andor napja

Hevesen dolgozó pedagógusok munkáját ismerték el szolgálati emlékéremmel

0

Több pedagógus sokéves kiemelkedő munkáját méltányolták országosan az augusztus 20-án megrendezett díszünnepségen, Hevesen. A Pedagógus Szolgálati Emlékérem az Emberi Erőforrások Minisztériuma által adományozható egyik nívós szakmai elismerés. Azoknak a nyugállományba vonuló óvodai, általános iskolai, szakiskolai, középiskolai pedagógusoknak és főiskolai, egyetemi oktatóknak adományozható, akik legalább 25 éven keresztül a gyermekek oktatása-nevelése érdekében tevékenykedtek, és kiemelkedő munkát végeztek. Az elismeréseket Sveiczer Sándor polgármestertől és Varróné Ungvári Ágnes intézményvezetőtől vehették át a díjazottak.

Varróné Ungvári Ágnes – intézményvezető 1979. augusztusában kezdte óvodapedagógusi pályáját Hevesen, főiskolai tanulmányai után. Munkája során szeretettel fogadta a kicsiket, gondozta-nevelte őket és teljes odaadással, végtelen türelemmel foglalkozott velük. Pályakezdőként sokat tanult idősebb kollégáitól és lelkes fiatalként kamatoztatta módszertani tudását, a munkatársak megelégedésére.

Nevelő munkájába a szülőket is bevonta, sokszor tanácsaival segítette őket. Empatikusan fordult a hátrányos helyzetű családok felé, élen járt a felzárkóztatásban. Az ő kezdeményezésére dolgozta ki a nevelőtestület az óvoda fejlesztőprogramját. Követendő példát ad önzetlen emberségből, másokra figyelésből, becsületességből.

Tervezte-szervezte tevékenységeit, a különféle rendezvényeket, ünnepségeket. Javaslataira új hagyományokat vezettek be, jó gyakorlatokat próbáltak ki.

1995 augusztusától az Arany János úti Óvoda vezetője lett. Nyomon követte az oktatáspolitika változásait, intézményét is ösztönözte azok megismerésére, az új módszerek kipróbálására. A minőségbiztosítás elkötelezett híve lett, a fejlesztő értékelést preferálta.

Jó kapcsolatot ápolt a körzetben lévő pedagógusokkal, szakmai szervezetekkel, partnereikkel. A vezetői munkaközösségben aktívan tevékenykedett. Számos továbbképzésen részt vett, és szakmai folyóiratokból tájékozódott. 2000-ben az ELTE-n pedagógus szakvizsgát szerzett közoktatás vezetői szakon.  2015 októberében sikeres minősítő vizsgát tett és Pedagógus II. fokozatba lépett.

2016 májusától intézményvezetőként irányította Heves Város Önkormányzatának óvodáit és bölcsődéjét. Célja, feladata volt a város köznevelési intézményeinek összefogása, szakmai megújítása, a kollégákkal való közös együttműködés kialakítása.  2017. augusztus 20-án színvonalas vezetői munkájáért megkapta a Heves Város Közszolgálatáért járó kitüntetést.

Kissné Redele Mária – 1980-ban fejezte tanulmányait az Egri Gárdonyi Géza Gimnázium és Szakközépiskolában, 1986-ban főiskolai oklevelet szerzett a Szarvasi Óvónőképző Intézetben.

2017-ig óvodapedagógusként, illetve vezetőként tevékenykedett a Szihalmi Napközi Otthonos Óvodában, majd az Arany János úti Tagóvoda nevelőtestületének tagja lett, ahol szakvizsgázott pedagógusként, oktatásvezetőként és mesterpedagógus végzettséggel segítette a szakmai munka eredményességét.

Hivatását nagyfokú általános műveltséggel, őszinte szeretettel és a legmagasabb színvonalú szaktudással űzte. Nemcsak a kisgyermekek nevelése iránt elkötelezett, motivált személy, a szülők és a kollégái is számíthattak naprakész szakmai tájékozottságára, felkészültségére.

Munkája során nagy hangsúlyt fektetett a gyermekek szociális helyzetéből adódó különbségek csökkentésére; a hátrányos helyzetű gyerekekkel többet foglalkozott és igyekezett gondozásban, törődésben, kultúrában azt nyújtani, ami otthonukból hiányzott. Kreatív, színes ötleteivel nemcsak az óvodásainak, az óvoda nevelőtestületének is sok örömet szerzett.

Vezetői megbízása alatt, munkáját a precizitás és igényesség jellemezte. Követendő példát mutatott önzetlen emberségből, másokra figyelésből, becsületességből.

Mészáros László Mártonné – óvónőként kezdte pályáját, majd 25 évet töltött el általános iskolában tanítóként, az utolsó 5 évben pedig ismét az óvodai nevelést szolgálta.

Pedagógiai munkája során figyelembe vette a helyi lehetőségeket és adottságokat. Lépést tartott az oktatáspolitika változásaival, a korszerű pedagógiai eljárásokkal.

Tevékenységében nagy gyermek- és hivatásszeretetről tett tanúságot. Napi nevelő-oktató munkáját a precizitás és igényesség jellemezte. A csendes, családias alkotó légkör megteremtése alapvető igényként élt munkájában. Az egyéni bánásmód, differenciált képességfejlesztés természetes volt számára. Elméleti tudását a gyakorlatban is jól alkalmazta.

Munkáját hivatásának tekinti, a gyermekek nevelése iránt elkötelezett, motivált. Empatikus, nyitott mind a gyermekek, a szülők felé.

A kollégákkal, szülőkkel és gyermekekkel történő kapcsolatteremtése kiváló, munkafegyelme követendő. Tudását szívesen átadja és megosztja fiatalabb kollégáival is. Észrevételei, tanácsai mögött nagy szakmai tudás, pedagógiai tapasztalat és emberi bölcsesség húzódik.

Nagy Ágnes – első munkahelye a Tenki Általános Iskola és Óvoda volt 1978 és 1992 között.

1982-től felsőfokú végzettségű óvodapedagógusként folytatta munkáját, 26 éve az Arany János úti Tagóvoda nevelőtestületének gyermekszerető, derűs tagja. 40 éves óvodapedagógusi munkakörben eltöltött ideje alatt több száz gyermeket készített fel az iskolai életre. Pedagógiai munkájában a gyermekszeretet, a következetesség, valamint a segítőkészség vezérelte.

Színes egyénisége, empátiája, a szülők és kollégák felé irányuló segítőkészsége a nevelőtestületnek példaképül szolgált. Jó kommunikációs készségét dicséri, hogy korosztálytól függetlenül jól megértette magát a gyerekekkel, és személyes kapcsolata alapján hatni tudott a szülőkre.

Munkáját komoly hivatástudattal végezte, a szorgalom, kötelességteljesítés, igényesség, céltudatosság és megbízhatóság jellemezte. Csoportjában jól ismerte a gyermekek körülményeit, tudta, hogy a tapasztalt magatartásformák, érzelmi reakciók milyen élményekből, családi helyzetekből, nevelési eljárásokból fakadhatnak.

Versmondó versenyekre, táncos fellépésekre, a járási szintű KI MIT TUD-ra rendszeresen készítette fel óvodásait, ahol a gyermekek számos sikert értek el.

Gór Sándorné – óvodapedagógus 2013 óta tagja a Heves Városi Óvodák Kerekerdő Tagóvodájának.

Életen át tartó tanulás jellemezte pályáját, szorgalmával számos oklevelet szerzett, szakmai megújító képzésen vett részt. Óvónő, tanítónő, szociálpedagógus, a sajátos igényű gyermekek fejlesztője, aki tevékenyen vett részt az óvoda életében. Változatos, színes ötleteit kiválóan valósította meg.

A mindennapokban szeretettel fogadta a kicsiket, felkészülten irányította tevékenységüket. A tehetséges gyermekeket különféle versenyekre készítette fel, a lemaradóknak segített a felzárkózásban.

Mentorként 2 évig tevékenykedett. Támogatta munkatársait az államvizsgára való felkészülésben. Ha segítséget kértek tőle kollégái, soha nem mondott nemet. Szakmai újításokban is élen járt, ötleteivel erősítette a szervezetet. Jó kapcsolatot ápolt a szülőkkel, munkatársakkal, a város szakmai szervezeteivel. Az óvoda eseményeit, híreit jól kommunikálta. Határozott, energikus, a szakmában követendő példaként áll.

2016-ban minősült, Pedagógus II. fokozatba került kiváló minősítéssel.

G. Kovács Attiláné – 1980-ban végezett a Gárdonyi Géza Óvónőképző Szakközép Iskolában, mint középfokú végzettségű óvónő és gyermek felügyelő.
Első munkahelye, Körzeti Általános Iskola és Diák Otthon.
1987-ben végezett a Szarvai Óvónőképző Intézetben, mint felsőfokú végzettségű óvodapedagógus.
Pályája első állomása az I. számú Napközi otthonos Óvoda volt.
2008.-tól a HVÓBKI Arany János úti Tagóvoda nevelőtestületének lelkiismeretes, szorgalmas
tagja. 40 évvel ezelőtt választotta hivatásául az óvodapedagógusi pályát, mely idő alatt nagy
odaadással, igényességgel nevelte a rábízott gyermekeket.
Pedagógus munkájához nagyfokú általános műveltséggel, magas színvonalú szaktudással és
biztos felkészültséggel rendelkezett. Az eltelt évek alatt nagy hangsúlyt fektetett a szakmai
tudásának gyarapítására és számos továbbképzésen vett rész.
Fiatalos lendületű, elhivatott pedagógus, akihez nemcsak a gyerekek, a szülők is bizalommal
és közvetlenül fordulhattak. Csoportjában végzett magas színvonalú pedagógiai munkájának köszönhetően a gyermekek megalapozott tudással érkeztek az iskolába.
Igyekezett a gyermekek szociális helyzetéből adódó különbségek csökkentésére, a tehetségek
kiemelésére. Egész pedagógus lényét áthatja az együttérzés, a nevelő szándék, hivatástudata magas szintű empátiával párosult.
Nyitott és emberséges, szavai és tettei mindig összhangban voltak. Aktív szervezője, résztvevője volt az óvodán kívüli rendezvényeknek, rajz- és versmondó versenyeknek, ahol gyermekei sikereivel öregbítette az óvoda hírnevét.
Nyugdíjba vonulása alkalmából jó egészséget kívánunk!

 

 

Hozzászólások lezárva.