Az Európai Parlamenti választásokon a szavazóhelyiségben 2019. május 26. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja.
A valasztópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:
- -személyazonosító igazolvány,
- ideiglenes személyazonosító igazolvány,
- útlevél,
- kártya formátumú vezetői engedély.
A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),
- régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,
- lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).
Nem szavazhatnak azok a válaszópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)
Annak érdekében, hogy a valasztópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai Bélapátfalván, Egerben, Füzesabonyban, Gyöngyösön (Eszperantó u. 6. szám alatt), Hatvanban, Hevesen, Lőrinciben és Pétervásárán rendkívüli nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:
- május 25. (szombat) 8.00-14.00 óráig
2019. május 26. (vasárnap) 6.00-19.00 óráig
A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban – a jogszabályi feltételek fennállása esetén – az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:
- Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):
- lakcímigazolvány pótlása, cseréje,
- ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), es egyidejűleg az állandó személyazonositó igazolvány kiállitásának kezdeményezése.
Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)
- a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevel, vezetői engedély átvétele.