2024. November 27. Virgil napja

Kormányablak – Rendkívüli nyitva tartás az EP-választáshoz kapcsolódóan

0

Az Európai Parlamenti választásokon a szavazóhelyiségben 2019. május 26. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja.

A valasztópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:

  • -személyazonosító igazolvány,
  • ideiglenes személyazonosító igazolvány,
  • útlevél,
  • kártya formátumú vezetői engedély.

A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:

  • a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),
  • régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,
  • lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).

Nem szavazhatnak azok a válaszópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)

Annak érdekében, hogy a valasztópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai Bélapátfalván, Egerben, Füzesabonyban, Gyöngyösön (Eszperantó u. 6. szám alatt), Hatvanban, Hevesen, Lőrinciben és Pétervásárán rendkívüli nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:

  1. május 25. (szombat) 8.00-14.00 óráig

2019. május 26. (vasárnap) 6.00-19.00 óráig

A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban – a jogszabályi feltételek fennállása esetén – az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:

  • Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):
  • lakcímigazolvány pótlása, cseréje,
  • ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), es egyidejűleg az állandó személyazonositó igazolvány kiállitásának kezdeményezése.

Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)

  • a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevel, vezetői engedély átvétele.

Hozzászólások lezárva.