Január 21-én az intézmény két osztálya a budapesti Bűvösvölgybe látogatott el. A Bűvösvölgy médiaértés-oktató központokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozta létre, hogy támogassa a gyerekeket a média tudatos és biztonságos használatában. A budapesti házban felidézték és megvizsgálták a média varázslatos hatásait, munkához a „völgy” adott védett, biztonságos környezetet, helyet a nyugodt megfontoláshoz, párbeszédhez és játékhoz.
A gyerekek előzetesen médiaismereti órákon készültek fel a rájuk váró feladatokra. A “völgyben” 4 médiaismereti órán ismerkedtek a média varázsával, egy órán pedig annak veszélyeivel.
FILM: Színész, rendező, operatőr, vágó, súgó. A filmes foglalkozás során a gyerekek megtapasztalhatták, hogyan áll össze egy film, és kipróbálhatták magukat a legfontosabb szerepkörökben. A történetet maguk találták ki, majd a szereposztás, a párbeszédek felvázolása és a jelmezek kiválasztása után kezdődhetett a forgatás.
HÍREK: A hírekkel foglalkozó programon a gyerekek megtanulták, hogy milyen szempontok alapján kerülhet be egy hír az esti híradóba, és hogy a figyelemfelkeltő híradás sajátos módon közvetíti a valóságot.
SAJTÓ, KÉP: Hogyan lesz egy információból újságcikk, mi egy rovatfelelős, egy újságíró, egy főszerkesztő, vagy egy lapkiadó feladata. A képek kiválasztása, elhelyezése, keretezése, a színek és kontrasztok beállítása, retusálása sokféle többletjelentést ad hozzá a képhez.
RÁDIÓ: Bűvösvölgy profi hangstúdiójában találkoztak azokkal az eszközökkel, amelyekkel az igazi rádiósok is dolgoznak. Saját rádióműsort készítettek.
INTERNET KOCKÁZATOK és LEHETŐSÉGEK: Bűvösvölgy célja, hogy a központokba látogató gyerekek játszva, aktív alkotófolyamatok során tanulják meg, hogyan hat rájuk a média. Ebben egyedülálló eszközpark és képzett médiaértés-oktatók segítették őket.
Forrás és fotó: Heves Körzeti Iskola