A kamu-írásokban megnevezett Magyar Energiahatékonysági Intézet (MEHI) elhatárolódik a tartalomtól és azt javasolja mindenkinek, hogy ellenőrizze az információ forrását, mielőtt tovább terjeszti a minden alapot nélkülöző „hírt”. A hazugságot terjesztő internetes oldalak és közösségi profilok tudatosan ferdítik el az eredeti információt, a saját olvasottságuk és népszerűségük növelése érdekében.
Az álhír és kamu híroldalak a Facebookon hirdetésekkel és kamu felhasználói megosztásokkal nyomulnak, hogy minél több embert érhessenek el álhíreikkel. Teszik ezt nem is véletlenül. Kihasználva az emberek tudatlanságát és élve a marketing adta lehetőségekkel ezek az oldalak nem is kis bevételre tesznek szert. Őket nem érdekli, hogy az ő pénzszerzésükkel emberek millióit csapják be. Csak az vezérli az ilyen kétes hitelű oldalak üzemeltetőit, hogy a lehető legtöbb like-ot és megosztást produkálódjon az oldalukkal kapcsolatban.
Ez pedig azért lényeges számukra, mert a kamu híreket felsorakoztató oldalaik tele vannak olyan hirdetésekkel, melyek után nem is kevés bevételt realizálnak. Minél több egy oldal látogatója, annál több az oldalon elhelyezett rengeteg hirdetésből származó bevétele.
A jelenség ellen maga a Facebook is igyekszik fellépni, hiszen az ilyen oldalak a Zuckerberg birodalom kihasználásával és hiteltelenítésével igyekszenek önző módon bevételt nyerni, nem is kis sikerrel. Tavaly már a Facebook is erélyesen, de még mindig nem elég hathatósan próbált meg küzdeni az átverésekkel szemben. Külön adminisztrátorok igyekeznek a kamu oldalas híreket korlátozni és törölni a hírfolyamból, sőt mi felhasználók is jelenthetjük, ha egy megosztás gyanús vagy kamu álhír portálra vezetne.
Az ilyen jelentéseket a Facebook minden esetben kivizsgálja, és figyelve a felhasználók visszajelzéseit igyekszik tenni is ellene, így hát ne legyünk restek és ne hagyjuk magunkat megtéveszteni, átverni.
Ami a legfontosabb, hogy igyekezzünk mindig több, különböző hírforrásból is meggyőződni egy-egy kétes hír valóságtartalmáról. Éljünk a gyanúperrel, ha olyan közismert ember halál hírét osztogatják a Facebookon, melyről még nem hallottunk a rádióból vagy a tévéből.
Nézzünk körül a neten más hírportáloknál is és ne dőljünk be a már elsőre is hihetetlenül hangzó hírnek!
Forrás: Internet