A felhasználóváltással és a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókra hívja fel a figyelmet friss kiadványaival a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal. A fogyasztókat segítő füzetek a szolgáltatók ügyfélszolgálatai mellett a járási hivatalok kormányablakaiban is elérhetők lesznek. Heves megyébe most 700-700 darab került a Panasza van? Segítünk! c. sorozat 3. és 4. részéből.
A Panasza van? Segítünk! című kampánysorozat állomása volt augusztus 17-én Eger. A Megyeházán sajtótájékoztatón mutatták be legújabb, fogyasztókat segítő kiadványaikat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársai. A hasznos füzetek a kormányablakokban is elérhetőek lesznek, hogy minél több emberhez eljussanak a felhasználóváltással és a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókkal kapcsolatos információk.
Scherer Zsolt, a MEKH sajtószóvivője elmondta: a villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változás bejelentése a szolgáltatók felé jogszabályi kötelezettség. A problémák sokszor abból adódnak, hogy a fogyasztók megfeledkeznek erről, például ingatlan adás-vételnél. A Hivatal munkatársai azt javasolják, az eladó és a vásárló közösen intézze a felhasználóváltozást.
Rajkai Péter, a MEKH Fogyasztóvédelmi Ügyfélkapcsolati osztályának vezetője bemutatta az előre fizetős mérőórákat, melyeket a védendő fogyasztói státuszban lévőknek ingyenesen szerelnek fel a szolgáltatók. Hangsúlyozta: bárkinél adódhat olyan élethelyzet, amikor nehézséget okozhat a rezsiszámlák kifizetése, vagy olyan szociális helyzetbe kerülünk, amikor szükségünk lehet a védendő fogyasztókat megillető kedvezményekre.
A védendő fogyasztói státusz igazolásához a járási hivatalokhoz adják be kérelmeiket a fogyasztók. 2016-ban Heves megyében megközelítőleg 600 igazolást állítottak ki a hivatalok munkatársai- tájékoztatott dr. Seszták Attila, a Heves Megyei Kormányhivatal főigazgatója. Az igazolásokat évente meg kell újítani.
A fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrzi a közszolgáltatókat országos téma-, illetve célvizsgálatok keretében, de a lakossági beadványokat, kérelmeket sem hagyják figyelmen kívül, minden panaszt kivizsgálnak- hangsúlyozta dr. Gecse Cecília, a HMKH Egri Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályának vezetője. Felhívta a figyelmet: a fogyasztóknak először a szolgáltató felé kell jelezni, ha problémát tapasztalnak, majd ha úgy vélik, hogy a panaszukat nem megfelelően kezelték, kezdeményezhetnek fogyasztóvédelmi eljárást is. A problémák jelentős része még a szolgáltató panaszkezelésében megoldódik.
Forrás: Heves Megyei Kormányhival