Valószínűleg nem ismeretlenek azok a történetek, amiben a kárvallottak a biztosítóra panaszkodnak, mert a meglévő casco ellenére sem történt meg a kárkifizetés. Ezek az esetek abból adódhatnak, hogy sokan csak felületesen ismerik, milyen esetekben térít a casco. A biztosító ugyanis a casco szerződés megkötésével azt vállalja, hogy a szabályzatában rögzített esetben teljesíti a kárkifizetést. Ami nem szerepel a szerződésben, arra nem fizet.
Gyakori autós kárbejelentések, amikre NEM FIZET a biztosító
- Műszaki meghibásodásból eredő károk
- Elhasználódásból, anyagfáradásból eredő törés (pl. a kontroll lámpa jelzi, hogy nem működik a motor hűtése, az ügyfél azonban nem áll meg, és a motor besül)
- Álló jármű esetén, ha a szélvédő anélkül szétreped, hogy külső erőhatás érné
- Ha nyitott ajtónál járó motorral lopják el az autót
- Ha arra a kockázatra nem rendelkezik fedezettel (pl. rágcsálókár)
- Nem biztosítási esemény továbbá, ha a bérbeadónak a bérbevevő nem viszi vissza a járművet, eltünteti vagy elhagyja valahol, aminek következtében az sérül, vagy romlik az állaga
Gyakori autós kárbejelentések, amikre FIZET a biztosító
- A leggyakoribbak a töréskárok:
- utoléréses – nem megfelelő követési távolság tartása miatti – balesetek
- elsőbbségi szabályok megsértéséből eredő balesetek
- Lopáskárok esetén, ha a lezárt, vagyonvédelmi eszközzel ellátott gépjárművet tulajdonítják el
- Szélvédőkár esetén, ha az autó üvegezésében ért baleseti jellegű törés, repedés történt és maga a gépjármű nem sérül
- Elemi kár esetén (pl. ha a biztosított járművet, alkatrészét, közvetlenül károsító villámcsapás, szélvihar, jégverés, lezúduló hótömeg és hó nyomás okozta károk érik)
- Minden olyan esetben, ahol a káresemény szerepel a biztosítási feltételekben biztosítási eseményként, és a biztosított rendelkezik az adott kockázatra fedezettel
A fenti felsorolásban szereplő károkra tehát csak abban az esetben fizet a biztosító, ha az adott kockázatra van érvényes fedezet a biztosítási szerződésben.
Forrás: Internet