Szabó Zsolt államtitkár, a térség országgyűlési képviselője, Dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott és dr. Tóthpál Csaba a Hevesi Járási Hivatal vezetője köszöntötte a járás polgármestereit, a hivatal munkatársait és minden megjelent vendéget azon a programon, melyen ünnepélyes keretek között – hivatalosan is – átadásra került Hevesen az újonnan megnyílt kormányablak, végezetül Sveiczer Sándor polgármester mondott pohárköszöntőt.
Szabó Zsolt államtitkár úr a fejlesztés előnyeiről beszélt, mely kevesebb bürokráciával, gyors „egyablakos” intézkedést tesz lehetővé. A későbbiekben tovább bővül a helyben intézhető ügytípusok száma, a fejlesztés következő lépcsőfoka pedig az otthonról, interneten keresztül történő ügyintézés lesz. Január 1-től olcsóbbá válnak a szolgáltatások, lesznek olyanok, amiért már nem kell fizetni.
Országgyűlési képviselőnk kiemelte, hogy a városban történő fejlesztések egyik célja, hogy idővel minden közintézmény megújuljon, esztétikus legyen.
Azt vallja, hogy az ígéretek csak akkor válnak valósággá, amikor a nemzeti színű szalagot átvágva egy beruházást átadnak a közösségnek. Hevesen, élő példája ennek az önkormányzat, két iskola, két óvoda, a középiskola, és a járóbeteg szakellátó felújítása. Ezek mind-mind olyan fejlesztések, melyeknek már itt volt az ideje.
Amint azt dr. Pajtók Gábor a Hevesi Hírportálnak elmondta, előrelépést jelent az ügyintézésben a helyi lakosság szokásaihoz igazodó nyitva tartási rend, valamint az a fejlesztés, hogy a korszerű technikának köszönhetően a fogyatékkal élő állampolgárok is önállóan intézhetik ügyeiket. Emelőszerkezet segíti a mozgássérülteket az ügyféltérbe való jutáshoz, indukciós hurok a hallássérültek, a Braille írás pedig a vakok ügyintézését könnyíti meg.
Minden kormányablak olyan informatikai rendszerrel van ellátva, mely a központi adatbázishoz kapcsolódik. Az ügyfelek egy alkalommal az összes adminisztrációt le tudják bonyolítani. Azokban az ügytípusokban is, melyek még nem elérhetők helyben, szigorúan megszabott határidők betartásával történik az intézkedés az itteni ügyintéző kollégák közreműködésével – összegezte a megyei kormányablakok kialakításának menetét dr. Pajtók Gábor a Heves Megyei Kormányhivatal vezetője.
Az Erzsébet tér 2. sz. alatti épületben 2015. október 26-án kezdte meg működését az okmányirodai szolgáltatásokkal is rendelkező kormányablak, ahol gyorsan, ügyfélbarát környezetben intézhetők a lakossági, illetve vállalkozói tevékenységekhez kapcsolódó hatósági és okmányirodai ügyek. A felújított épületben immár 7+1 munkaállomáson intézhető többféle államigazgatási ügy anélkül, hogy az állampolgároknak több hatóságot kellene megkeresniük. A beruházást európai uniós támogatással és hazai forrásból valósult meg, melynek költsége elérte a 61 millió forintot.
Az új típusú ügyfélszolgálat létrehozásának célja a bürokratikus terhek csökkentése, a folyamatok egyszerűsítése és átláthatóvá tétele, az ügyfelek elégedettségének növelése volt. Az itt dolgozó ügyintézők magas szintű tudást biztosító képzésen vettek részt, amely az etikus, ügyfélbarát kiszolgálásra is felkészítette őket.
Jelenleg a kormányablakokban több mint 400 ügytípust lehet gyorsan, korszerű körülmények között elintézni.