Majdnem 15 milliárd forint – egy nagyobb fejlesztési folyamat keretében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ennyit fordít 2023-ig arra, hogy kényelmesebb, modernebb, és ügyfélbarát módon alakítsa át ügyintézési rendjét.
A következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások. A cél, hogy az adóügyek intézése kevesebb papírmunkával járjon, de az egyszerűbb is legyen, s nem csak az intézőknek, hanem az ügyfeleknek is.
A hatóság fejleszti az ügyfélkapcsolati rendszereket, a kisebb és közepes vállalkozásoknak kínált hivatali szolgáltatásokat, miközben korszerűsíti a végrehajtásokat és tesz a jobb kommunikációért is.
Tájékoztatásában a NAV egy példát is megemlített. A közelmúltban elkészült egyebek mellett az ONYA, ami nem más, mint az online nyomtatványkitöltő alkalmazás.
Az ONYA arra ad lehetőséget, hogy az ügyfelek mindenféle programok és űrlapok telepítése, letöltése nélkül az irodából vagy otthonról – esetleg a fotelből, netán a kanapén ülve – könnyebben készíthessék el bevallásaikat.
A fejlesztések egy másik csoportja ugyanakkor a hatósági munkát segít azzal, hogy gyorsítja és egyszerűsíti az ellenőrzéseket, könnyebbé teszi a szabályszegők kiszűrését.
Az adóhivatal 9,33 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósítja meg terveit, a teendők elvégzéséhez 5,25 milliárd forint intézményi forrást is felhasznál.