2024. November 27. Virgil napja

Egyre többen bankolnak online

0

A megkérdezettek negyven százaléka elégedetlen volt számlavezető hitelintézetével az utóbbi három évben – derül ki a Gránit Bank megbízásából végzett online piaci felmérésből. A váltáson gondolkodók 65 százaléka a költségek csökkentése miatt keresne új bankot, emellett a legtöbben a kényelmesebb, innovatívabb bankolási lehetőségeket, közel harmaduk pedig a kedvezőbb hitelkonstrukciókat is megjelölte az „átigazolás” indokaként.

A bankváltás a felmérés szerint a megkérdezettek 56 százalékát érdekelte, főként akkor, ha így megoldhatják a közüzemidíj-fizetés átvitelét az új bankjukhoz. A jelenlegi pandémiás helyzetben azonban további kihívást jelent a bankot váltani szándékozóknak, hogy egészséget védő, online számlanyitási megoldást találjanak.

A Gránit Bank tapasztalata szerint a digitális csatornákon keresztüli ügyintézés iránt az utóbbi egy évben jelentősen megnőtt az érdeklődés: idén januárban az összes lakossági számla megközelítőleg nyolcvan százalékát nyitották ily módon, szemben az egy évvel ezelőtti hasonló időszak hatvanszázalékos arányával.

Bankváltáshoz az is elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a jelenlegi hitelintézetünk által felszámított díjakkal. Elvileg a múlt héten valamennyi ügyfél megkapta a pénzügyeit kezelő banktól, bankoktól az egységes, éves, összehasonlítható díjkimutatást. A bizonylat pontosan részletezi az igénybe vett szolgáltatásokat, és kiderül az is, hogy azokért mennyit kellett fizetni a 2020-as esztendő tizenkét hónapja alatt. A banki költségek nyomon követésével lehetőség nyílik azokat összehasonlítani más bankok ajánlatával, ami sokaknak meglepetést is okozhat: évente ugyanis akár több tízezer forintot meg lehet spórolni a banki költségeken, ha a biztonság és az innovációk mellett a költségekre is jobban figyelünk.

Érdemes alaposan tanulmányozni a díjkimutatást. A felsorolásban ugyanis benne vannak a szolgáltatásokért felszámított díjak és azok összesítése, a fizetett és kapott kamatok, valamint a fizetési számlához kapcsolódó díjak. Emellett – ha kapcsolódik a számlához – ugyancsak szerepel a felsorolásban a betéti kártya, az internetbank és a mobilalkalmazás, illetve a telefonos szolgáltatások, továbbá az értesítő SMS-ek díja. Mindezek mellett a bankok a fizetési számlához, illetve a folyószámlahitelhez kapcsolódó kamatokat is feltüntetik.

A kimutatásban nem szerepelnek ugyanakkor a jóváírások, például a számlára érkezett fizetés vagy más átutalás és a díjkorrekciók. Ugyancsak kimaradnak a lajstromból a hitelkártya-szolgáltatások díjai, az átutalások, a készpénzfelvételek, a megtakarítások, a befektetések, a biztosítások, a széfszolgáltatások, ahogyan nem találja az ügyfél a listán a hitelek esetén felmerült terhek összegét sem. A megfelelő számla kiválasztásához a költségek mellett azzal is érdemes tisztában lenni, hogy melyik szolgáltatásra van szüksége a leggyakrabban, hasznos-e az SMS-ben érkező értesítés vagy elég a postán, illetve elektronikusan érkező számlakivonat.

Forrás: Magyar Nemzet

Hozzászólások lezárva.